Masaż relaksacyjny

W gabinecie INNA Klinika Piękna w Krakowie proponujemy Państwu odprężające i relaksujące masaże całego ciała.

Masaż jest jedną z technik fizjoterapii, która stosowana była już w starożytności m.in. do leczenia niektórych chorób, relaksu psychicznego i fizycznego, łagodzenia bólu mięśni, stawów czy głowy.

Jak działa na nasze ciało masaż relaksacyjny?

Intensywny tryb życia, ciągłe napięcie i stres powodują, że jesteśmy zmęczeni nie tylko fizycznie ale także psychicznie. Masaże relaksacyjne całego ciała na bazie aromatycznych maseł do masażu marki Organique są niezwykłą ucztą dla ciała i ducha. Masaż relaksacyjny pomaga rozluźnić spięte mięśnie, znieść napięcie fizyczne i psychiczne i w pełni się zrelaksować i wyciszyć.

Masaże relaksacyjne stosuje się więc, aby przynieść ulgę spiętym mięśniom wynikającym ze stresu, przemęczenia czy wysiłku fizycznego, znieść bóle mięśniowe, zapobiec kontuzjom i zrelaksować nasze ciało.

Poza tym, masaż relaksacyjny powoduje usprawnienie krążenia krwi i limfy w organizmie oraz przyspieszenie przemiany materii. Dzięki temu, dochodzi do lepszego ukrwienia, odżywienia i dotleniania skóry i tkanek całego organizmu oraz usunięcia zbędnych produktów przemiany materii.

Masaż relaksacyjny poprawia również krążenie i ciśnienie krwi, przywraca właściwy rytm serca i pomaga w walce z bezsennością.

Zadzwoń i umów się na wizytę 666-344-333

Na czym polega masaż relaksacyjny?

Masaż relaksacyjny polega na rozmasowaniu poszczególnych partii ciała odpowiednimi technikami. Masaż relaksacyjny najczęściej wykonuje się na całe ciało, ewentualne masażowi poddaje się same plecy. Masaż relaksacyjny wykonuje się na bazie aromatycznych maseł przeznaczonych do masażu, które dodatkowo odżywiają i nawilżają skórę. Zabiegowi masażu towarzyszy również relaksacyjna muzyka i nastrojowe świece co tworzy wspaniały nastrój, pozwalający zapomnieć o otaczającym nas świecie.

Masaż relaksacyjny wykonujemy całą powierzchnią dłoni, powolnymi ruchami takimi jak:

• głaskanie – wykonujemy całą powierzchnią dłoni, głaskanie rozpoczyna i kończy masaż, przygotowuje do dalszego etapu, relaksuje, uspokaja,
  • rozcieranie – nieco mocniejsze ruchy, usprawnia krążenie krwi i limfy i pomaga pozbyć się złogów limfatycznych i obrzęków w tkankach, relaksuje mięśnie
  • ugniatanie – także usprawnia krążenie krwionośne i limfatyczne, relaksuje mięśnie.

Masaż relaksacyjny ciała trwa około godziny. Procedura masażu ulega modyfikacji w zależności od potrzeb i odczuć klienta.

Wskazania do masażu relaksacyjnego

• zmęczenie psychiczne i fizyczne,
  • bóle mięśniowe, stawowe,
  • stany po kontuzjach, urazach, złamaniach kości, stłuczeniach, skręceniach (nie wczesne zmiany),
  • bóle kręgosłupa,
  • bóle głowy,
  • bezsenność,
  • nerwica i stany lękowe,
  • obniżony nastrój,
  • każda inna potrzeba relaksu i odprężenia

Przeciwwskazania do masażu relaksacyjnego

(przeciwwskazania do masażu relaksacyjnego są takie jak do masażu klasycznego i odnoszą się ogólnie do zabiegów masażu):

• ostre i podostre stany zapalne w organizmie, podwyższona temperatura ciała,
  • choroby nowotworowe,
  • zapalenie żył, żylaki, tętniaki,
  • problemy z krążeniem, nadciśnienie tętnicze, stan po zawale serca,
  • zakażenia bakteryjne, grzybicze, wirusowe skóry,
  • ryzyko wystąpienia krwotoku,
  • menstruacja,
  • zmiany dermatologiczne,
  • choroby nowotworowe,
  • ciąża z powikłaniami.

Wszelkie inne schorzenia, które mogą budzić wątpliwości, czy można poddać się masażowi relaksacyjnemu, powinny być skonsultowane z lekarzem prowadzącym.

Jak przygotować się do zabiegu masażu relaksacyjnego?

Przed zabiegiem należy unikać obfitych posiłków i alkoholu. Na zabieg należy zarezerwować sobie odpowiednią ilość czasu, aby w trakcie masażu niepotrzebnie nie czuć presji czasu i pozwolić sobie zrelaksować się. Podczas zabiegu nie należy odbierać telefonu, a najlepiej wyciszyć wszystkie dzwonki, aby nic nie rozpraszało naszej uwagi i nie wprowadzało niepotrzebnego napięcia nerwowego.

Najczęściej zadawane pytania dotyczące masażu relaksacyjnego:

1. Ile trwa masaż relaksacyjny?

Masaż relaksacyjny całego ciała (gdyż z reguły masaż relaksacyjny jest wykonywany na całe ciało) trwa godzinę.

2. Czy masaż relaksacyjny może być wykonywany u kobiet w ciąży?

Jak najbardziej masaż relaksacyjny może być wykonywany u kobiet w ciąży. Jednak jeżeli jest to ciąża przebiegająca z problemami, powikłaniami to niezbędna jest konsultacja z lekarzem prowadzącym.

3. Jakie korzyści daje masaż relaksacyjny?

Masaż relaksacyjny rozluźnia wszystkie mięśnie, łagodzi bóle mięśniowe i napięciowe bóle głowy, obniża ciśnienie, wyrównuje tętno, uspokaja, wycisza, rozgrzewa, leczy stany nerwicowe, bezsenność, obniżony nastrój. Krótko mówiąc masaż relaksacyjny daje same korzyści!