Masaż klasyczny

Jednym z rodzajów masażu, jaki proponuje Państwu INNA Klinika Piękna, oprócz masażu relaksacyjnego jest masaż klasyczny.

Masaż jest jedną z technik fizjoterapii, która stosowana była już w starożytności m.in. do leczenia niektórych chorób, relaksu psychicznego i fizycznego, łagodzenia bólu mięśni, stawów czy głowy.

Masaż klasyczny różni się od masażu relaksacyjnego techniką wykonania a także tym, iż przy masażu klasycznym stosuje się mocniejsze ruchy niż w masażu relaksacyjnym.

Wpływ masażu klasycznego na organizm

Masaż klasyczny ma nas nie tylko zrelaksować ale także pobudzić. Wykorzystuje się tutaj techniki które są bardziej dynamiczne i głębsze, w związku z tym masaż klasyczny bardziej ingerencyjnie oddziałuje na tkanki organizmu aniżeli masaż relaksacyjny. Dlatego też masaż klasyczny może być bardziej skuteczny w niektórych przypadkach niż masaż relaksacyjny.

Masaż klasyczny ma na organizm podobny wpływ jak masaż relaksacyjny, mianowicie łagodzi bóle i skurcze mięśniowe, znosi napięcie fizyczne i psychiczne, poprawia krążenie krwi i układu limfatycznego, pomaga pozbyć się obrzęków oraz relaksuje.

Masaż klasyczny – wykonanie

Zabiegowi masażu klasycznego, podobnie jak masażowi relaksacyjnemu, powinny towarzyszyć takie elementy jak muzyka relaksacyjna oraz aromatyczne masła lub olejki do ciała. Wszystko po to, aby pobudzić jak najwięcej naszych zmysłów i pomóc nam się zrelaksować.

Masaż klasyczny może obejmować całe ciało lub tylko plecy.

Techniki stosowane podczas masażu klasycznego są dynamiczne i mocne – oczywiście są to pojęcia względne, gdyż wszystko zależy od odczuć klienta, jego potrzeb oraz wrażliwości bólowej. Często przy pierwszych wizytach masaże są odczuwalne jako bardziej bolesne, bolesność może być również odczuwana po zabiegu, jednak z czasem organizm przyzwyczaja się do tego typu stymulacji i odczuwa masaż klasyczny jako przyjemny.

Masaż klasyczny – wykorzystywane techniki

• głaskanie – wykonujemy na początku i na końcu masażu, ruchy głaskania są delikatniejsze niż pozostałe ruchy w masażu relaksacyjnym, podczas głaskania rozprowadzone zostaje masło, na którym wykonany będzie masaż, klient przyzwyczaja się także do dotyku masażysty,
  • rozcieranie, ugniatanie, oklepywanie, wibracje, wstrząsanie – są to techniki w których ruchy są mocniejsze, mają na celu rozluźnić napięcia mięśniowe, zwiększyć przepływ krwi i limfy w tkance mięśniowej, podskórnej oraz skórze, przyspieszyć procesy przemiany materii w tych tkankach, przyspieszyć usuwanie z nich toksyn.

Zadzwoń i umów się na wizytę 666-344-333

Wskazania do masażu klasycznego

(wskazania do masażu klasycznego są podobne jak do masażu relaksacyjnego, lecz mogą obejmować więcej dolegliwości ze względu na większą intensywność zabiegu):

• zmęczenie psychiczne i fizyczne,
  • zmęczenie mięśni i bóle mięśniowe po treningu,
  • bóle mięśniowe, napięcia mięśniowe i skurcze mięśni,
  • stany po kontuzjach, urazach, złamaniach kości, stłuczeniach, skręceniach (nie wczesne zmiany),
  • przygotowanie ciała do treningu w celu rozgrzania mięśni,
  • bóle kręgosłupa,
  • bóle głowy,
  • obrzęki,
  • choroby reumatyczne,
  • bezsenność,
  • nerwica, stany lękowe,
  • obniżony nastrój

Przeciwwskazania do masażu klasycznego

(przeciwwskazania do masażu klasycznego są takie jak do masażu relaksacyjnego i odnoszą się ogólnie do zabiegów masażu):

• ostre i podostre stany zapalne w organizmie, podwyższona temperatura ciała,
  • choroby nowotworowe,
  • zapalenie żył, żylaki, tętniaki,
  • problemy z krążeniem, nadciśnienie tętnicze, stan po zawale serca,
  • zakażenia bakteryjne, grzybicze, wirusowe skóry,
  • ryzyko wystąpienia krwotoku,
  • menstruacja,
  • zmiany dermatologiczne,
  • choroby nowotworowe,
  • ciąża z powikłaniami.

Jak przygotować się do zabiegu masażu klasycznego

Przed zabiegiem należy unikać obfitych posiłków i alkoholu. Masaż klasyczny powinien być dla nas także chwilą relaksu i odprężenia. Dlatego też na zabieg należy zarezerwować sobie odpowiednią ilość czasu, aby presja czasu nie wpędzała nas w dodatkowy stres. Ponadto powinniśmy wyciszyć telefon i dać sobie chwilę wytchnienia, aby nic nie rozpraszało naszej uwagi i abyśmy mogli odpowiednio się zrelaksować i wyciszyć.

Najczęstsze pytania dotyczące masażu klasycznego?

1. Czy masaż klasyczny boli?

Masaż klasyczny ma bardzo wiele wskazań i przynosi w nich dużą ulgę, jednak jak każdy zabieg powinien być wykonywany w serii. Na początku serii oczywiście może być nieco bolesny. Jeżeli mamy pospinane, przykurczone mięśnie, zakwasy czy jakiekolwiek inne dolegliwości – ich rozmasowanie może być odczuwane jako nieco bolesne. Jednak sukcesywnie, wraz z kolejnymi zabiegami odczucia bólowe są coraz mniejsze i masaż jest już dla nas relaksem.

2. Jak często należy wykonywać masaż klasyczny?

Masaż klasyczny powinien być wykonywany przynajmniej raz w tygodniu, aby były efekty. Oczywiście nie ma żadnych przeciwwskazań aby był wykonywany częściej a nawet codziennie.

3. Jakie partie ciała można poddać masażowi klasycznemu i ile trwa masaż klasyczny?

Masażowi klasycznemu z reguły poddaje się całe ciało lub tylko plecy. Masaż klasyczny pleców trwa ok 30 min, masaż klasyczny całego ciała ok godziny.

4. Czy masaż klasyczny można wykonywać u kobiet w ciąży?

Kobiety w ciąży jak najbardziej mogą korzystać z masażu klasycznego. Jeżeli jednak w ciąży pojawiają się jakiekolwiek problemy, powikłania nie zaleca się wykonywania masażu. W takiej sytuacji niezbędna jest konsultacja z lekarzem prowadzącym.